اهلا بكم فى منتدى عالم بريك
 
الرئيسيةبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 حلقات دمها خفيف

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
العاشق



عدد الرسائل : 5
تاريخ التسجيل : 04/01/2010

مُساهمةموضوع: حلقات دمها خفيف   الإثنين يناير 11, 2010 8:14 am

حلقات دمها خفيف خالص حلقات عن أحمد الشاب الصعيدي ونور البنت الاستايل


سـجـلـنـا فـى مـفـضـلـتـك

كفايه رغى كده



الحلقة الاولى


--

احمد : لو سمحتي حضرتك... ممكن براية؟

نور: ههههههههههههههههههههههههههه

احمد : حضرتك بتضحكي على ايه ممكن اعرف يعني لو سمحتي؟

نور : مش عيب شاب في سنك يطلب براية .. ده احنا في جامعة

احمد : طيب معاكي شفرة...عشان المحاضرة هتبدأ خلاص

نور : ايييييه..ايه شفرة دي..ممكن تسكت لو سمحت؟

احمد "بصوت عالى" : حد معاااااااه براااااااااية....او قلم زيااااااادة..ردوا

نور : انت اكيد مجنون وطي صوتك الطلبة كلها بتضحك عليك

احمد : ويضحكوا ليه ولاد الدزمة دووووووووول

نور : خلاص خلاص انا هنقل المحاضرة وبعدين اديلك تصورها

احمد : شكرا بس انقلي كويس ..وياريت تنظمي الكراسة


(اثناء ما المحاضرة شغالة ونور شغالة كتابة واحمد هيموت عشان مش معاه قلم)

احمد : يا انسة خطك زفت زفت..انتي مش مسطرة الصفحة ليه ...

وفين التاريخ الهجري .يادي النيلة عليا وعلى الجامعة

نور : انت مالك ومال خطي مش كفاية هديلك تنقل مني وهتعطل انا

احمد : ليه وانتي عربية اصلك علشان تتعلطي..هما البنات متعطلين خلجة

نور : انت انسان قليل الادب...بجد مش بتعرف تكلم البنات ازاي

احمد : لأ يا شيخة والنبي المرة الجاية تبقي تجيبيلي الكتالوج بتاعك

( نور عشان رقيقة سكتت ومش عرفت ترد على احمد بحاجه وانتهت المحاضرة )

اثناء خروج الطلبة من المدرج...احمد حب يستظرف بس بطريقة غبية شوية

احمد وسط حشد من الطلبة بنات وولاد وكأنهم قطيع من المواشي

هررررررررررررررررررر...وضحكته سمعت كل اللي ماشي




(نور بتحكي مع زميلتها من كلية تانية على احمد )

نور : بصي يا هالة الولد ده....فضيحة فضيحة يعني...وحكتلها على اللي حصل

هالة : تلاقيه شاب تحفة...مش باين عليه استايل خالص..ده لابس بدلة وكرافت

نور : بس تعرفي شكله وسيم اووووي...حاسة انه طيب وعلى سجيته

هالة : اوووو...ده وسيم؟...ده مش حاطط نقطة جيل على شعره حتى..شعره منعكش جدا

نور : يا ستي سيبك

هالة : على رأيك

خلص اول يوم في الجامعة وقبل النهاية بدقايق

احمد : يا استاذة يا انسة فين المحاضرة عايز انقلها هاتيها يلا يلا بسرعة

نور : تنقل ايه يابني دي عشر ورقات غير في رسومات وجداول

احمد : ومالهم يعني عشر ورجات انتي هتخلفي وعدك ولا ايه

نور : انا مقلتش كده بس في حاجة اسمها تصوير..اسرع يعني

احمد : هههههههههههههههههه اصور ايه بخطك الزفت ده..شوفي ...زفت

نور : حقيقي انا غلطانة وكلام هالة باين عليه صح...بعد اذنك..اوف

سابته ومشيت .....

احمد: عليكي يا شيخة وعلى هالة وعلى الجامعة كلتها....وبرضه خطك زي الزفت

.

.

.

الحلقه الثانيه


وجه اليوم التاني .... ولسة الحياة الجامعه لم تؤثر على تلاميذ الثانوية العامة ... بس مع بلدياتنا احمد ... ماشية عكس خالص ... مش عارف يتأقلم عليها


وتعالوا نشوف الايام والحياة الجامعة هتعمل ايه في احمد وهيتعامل معاها ازاي


كان ميعاد المحاضرة الساعة 8 صباحا ... كان احمد واقف امام المدرج من 6 الصبح مش عارف ليه


ونبتدي الحلقة


احمد : ديب ديب ديب انتوا يا ناس يللي هنا ... افتحوا الباب


الساعي : يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم


احمد : ماترش ميا يا راجل جصاد المدرج عشان تستفتح


الساعي : يا كابتن المحاضرة لسة الساعة 8 مفيش دخول دلوقت


احمد : هدخل يعني هدخل .. عليا النعمة هدخل هاااا


الساعي : قفل الباب في وشه ودخل جوا


احمد : يا ابن الدزمة انت شكلك هتضيع عليا المحاضرة


احمد : اما اروح اجيب كوباية شاي سخن مولع


الراجل : تؤمر بأيه يا فندم


احمد : شاي خمسينة بنعناع


الراجل : ايه ايه ... مفيش نعناع


احمد : ومفيش نعناع ليه؟


الراجل : هو كده مفيش نعناع على الشاي .. النعناع لوحده


احمد : طيب هات نص كوباية شاي ونص كوباية نعناع


الراجل : خد فلوسك اهي


احمد : طب والشاي ابو نعناع فين


الراجل : اوووف


احمد : اوووف على دماغك ... ابن دزمة صحيح


كان فات حوالي ساعة ونص وهو واقف في الكافتيريا عشان يشرب شاي


قرر انه يرجع للمدرج عشان يلحق مكان وبالفعل حجز مكان وخرج تاني عشان


يجيب شاي من كافتيريا تانية ... ونجح انه يجيب المرة دي .. دخل المدرج وفجأة


لقى مين اعد مكانه ... مين مين مين .... لقى نور فارشة كل حاجتها وبتشرب كابتشينووووووووو


احمد : بصوت لا يطاق .... ايييييييييه ده يا هانم ... هي وكالة من غير بواب


نور : وطي صوتك من فضلك .... انا بتكلم بهدوء وبأدب


احمد : هي دي طريجتي .. عاجبك ولا مش


نور : طيب انا مش هقوم


احمد : هروح للعميد يجي يقومك


نور : ههههههههههههههههههه


احمد : بتضحكي على ايه يا باردة


نور : لم نفسك


احمد : شايفاني مبعتر في الارض ولا اييييييييه


نور : مش هتحضر ... هههههههههههههه


احمد : عليا الطلاج لأحضر غصب عنك وعن عين الدك ....




وفجأة سمع صوت الدكتور بيناديله


الحلقه الثالثة






وقف الدكتور بكل ثقة...وبص على الطلبة كلهم


من بين كل الطلبة وقعت عينه على احمد وهو مكشر


الدكتور :مالك ياابنى مكشر من اول السنه ليه كده


احمد:لو سمحت معاك نمرة ماحمول العميد


الدكتور : ههههههههههه ايوة ليه


احمد : عاوز اقدم شكوى في البت دي


نور :متقولش بت


احمد:هجول بت وستين بت كمان جومي يلا


الدكتور : بس بقى اخرس شوية يا اماهطردك


احمد : انا ...تطردني ليييييييه هاتلي مكان سعادتك


الدكتور: تعالى اعد جنبي هنا على الكرسي ده


احمد : وااه...اجعد جنبك مرة واحدة ياداكتووور


الدكتور :ايوة تعالى


وهو نازل راح وقع الكتاب بتاع نور ورمى اقلامها


راحت نور ضربته على ضهره..قال ااااااااااااه


وصوته سمع المدرج كله والكل فضل يضحك عليه




الدكتور : اطلع برة يلا..مش هتحضر المحاضرة


احمد : ابوس ايدك يا بيه انا امبارح مكتبتش والنهارده محضرش..مين يرضى بكده يا ناس


وهو خارج رمى عينه على نور ولمح فيها نظره عطف جميله


بعد ما المحاضرة انتهت...نور خرجت لأحمد




نور :بجد انا اسفة اوووي


احمد : على ايه بقى ما المحاضرة خلاص


نور : خد المحاضرة بتاعتي انقلها وانا هستناك


احمد : بجد بتتكلمي بجد


نور : ايوة مع انهم اكتر من عشر صفحات بس هستناك


احمد: متشكر يا مازمازيل نورة


نور : لأ قول نور بس احنا اصدقاء وابتسمت ومشيت


احمد عمال ينقل وعمال يقول في سره...خطها زي الزفت


بس شكلها طيب اوى....الخط مش كل حاجة في الانسان يعني


احمد لمح نور وهي جاية وبتبتسم بخجل


نور : احمد انت خلصت المحاضرة


احمد : لأ لسة انا في اول صفحة مش عارف اجرا الكلمه دى


نور قرت الكلمة


نور : اوكي كمل انا هستناك


احمد :لا لا انتي لازم تروحى دلوقتى عشان انتى اتاخرتى خالص


نور : طيب والمحاضرة


احمد : تتحرج المحاضره


نور ضحكت ضحكة رقيقة جدا حركت قلب احمد الاسد


احمد : ممكن اوصلك لحدالباب...والله لحد الباب بس


نور : اوكي اوكي مفيهاش حاجة اتفضل


احمد : انتي فى الجامعة هنا من امتى


نور :ايه يا احمد انا في سنك لسة اول سنة


احمد : اناعارف انا عارف وياترى دخلتي هنا واسطة ولا ايه


نور: هههههههههههههههههه ...احمد مالك في ايه


احمد : لا بهرج معاكي


نور : تعرف انك.....


احمد :اني ايه؟


نور : طيب اوووي


احمد : وانتي انسانة محترمة اه فعلا محترمه بجد


نور : ميرسي


احمد :يالهوي ياني انا منجلتش المحاضرة بتاعت النهاردة


نور : ميرسي يا احمد على التوصيلة الجميلة دي منك


احمد : انتي رايحة

فييييييييييييييييين


المحاضرة


المحاضرة


المحاضرة

.

.

.

..


.

.

.

هاااا ايه رايكم فى الحلقة؟


يارب تكون عجبتكم



الحلقة الرابعه


احمد مأجر شقة مفروشة وساكن فيها فترة الدراسة ....


ظبط المنبه بتاعه على ميعاد الجامعة


جرس الباب بيرن ... بيرن ... خبط جامد .... احمد قام مخضوض وبيفتح الباب وووفجأة


هاي .. انا جارتك اللي ساكنة قصادك


احمد : طيب وانا اعمل ايه يعني جارتي ولا مش جارتي


تؤ ... طيب قول صباح الخير .. قول صباح النور .. قول صباح اللي بتغني


احمد : يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم ... يادي النيلة .. انتي عاوزة ايه مني دلوجتي


انا ؟ ؟


احمد : امال امي


تؤ تؤ انت عصبي كده ليه ... كل شئ بالتفاهم وبالهدوء ... اعملك نسكافيه يهدي اعصابك


احمد : متشكر يا ستي متشكر خالص انا ... عاوزة ايه مني على الصبح كده انا ورايا جامعة


ايه ده .. انت بتروح الجامعة ... انا بفتكرك في المدرسة


احمد : صبرني يارب صبرني ... جولي عاوزة ايه هتأخر على الجماعة


عندك حبة شطة


احمد : هاا ... جلتي عاوزة ايه


شطة شطة .... اللي بتخلي الاكل يوحوح


احمد : لا انا مش بحب اوحوح عن اذنك ... وقفل الباب ولبس بسرررعة ونزل


ركب الاتوبيس


احمد : الاجرة بكام لو سمحت يا اخينا


رد شاب ستايل ... ههههههههه ايه اخينا دي دي كلمة قديمة موت


احمد : ماشي يا عم الجديد .... بكام الاجرة


الكمثري : بجنيه وبريزة يا كابتن


احمد : اشمعنى وبريزة


الكمثري : حكومة تقدر تتكلم


احمد : خد يا عم ونزلني عند الباب الرئيسي


احمد داااااااااخل بيجرررري .... وهووووووب ... خبط في بنت وقع عليها العصير


انت غبي ... انت مبتشوفش


احمد : هشششششششششش


انت قليل الادب مش محترم كمان


احمد : هسسسسسسسسسس


احمد : انا ورايا محاضرة مش فاضيلك انا خدي منديل


انا هوريك انا لازم ابهدلك


يا عمرو يا وائل يا هيثم


عمرو : مالك بيها يا تحفة


وائل : انت لازم تتربى كويس


هيثم : مش هتروح سليم النهاردة


نور لمحت الخناقة من بعيد


نور : احمد احمد في ايه


احمد : ابعدي انتي يا نور ده تار قديم وهيخلص النهاردة


نور : احمد دي جامعة انت ممكن تتفصل


احمد : ومحضرش محاضرات تاني ؟


نور : ايوة ايوة انا هروح انده الامن


احمد : تندهي الامن يشيلوا جستي ولا ايه


وفجأة الامن جه والمشكلة اتحلت والحمد لله احمد خرج سليم


مع انه كان ادها وادود يعني بس خاف طبعا على مستقبله


احمد : متشكر يا نور جوي


نور : ده اقل واجب يعني


احمد : انتي عملتي الواجب صح


نور : واجب ايه يا احمد هو احنا في مدرسة


احمد : ههههههههههه اصلها فاكراني في المدرسة


نور : هي مين دي


احمد : اللي عاوزة الشطة


نور : انا مش فاهمة حاجة يا احمد


احمد : انتي بتحبي توحوحي


نور : هههههههههههههههههههه


احمد : هههههههههههههههههههه


نور : تعرف يا احمد ان دمك خفيف اوي


احمد : ربنا يخليكي انا مش بجدر على الكلام ده


نور : هو انا قلت حاجة يا احمد


احمد : ايوة دمي خفيف وحلو ومسمسم والكلام الكابير ده


نور : ههههههههههههههههههههههه


احمد : بتضحكي على ايه عاد


نور : ههههههههههههههههههههههه


احمد : يوه يوه يوه


نور : المحضارة هتبتدي يا احمد يلا نحضر


احمد : ماتيجي نتمشى شوية في الحديقة وبلاش المحاضرة


نور : بجد ... طيب يلا


احمد : ال حديقة ال .... يلا يا هانم نلحج المحاضرة انا حاجزلك جنبي


احمد دخل لقى اتنين اعدين مكانه هو ونور










ووووووووووووووووووووووووووو




نشوفكم الحلقة الجايه ان شاء الله











الحلقه الخامسه


احمد دخل لقى اتنين جاعدين مكانه هو ونور


دي كانت نهاية الحلقة اللي فاتت يارب الحلقة دي تعجبكم


احمد : ايه يا كابتن انت وهو انا حاجز المكان ده من بدري


انت حاجز صالة ولا بلكون


احمد : لأ حاجز حمام يا خفيف


هو انت فاكرني شاي ولا ايه


احمد : ايوة شاي ومتاخدش في ايدي غلوة كمان


انت باين عليك متعرفش الكابو هيثم


احمد : وانت باين عليك متعرفش احمد ابن عم هريدي عمدة القرية


ههههههههههههههههههههههههههه


احمد : بتضحك على ايه يا ابن الدذمة


ودخل احمد في عراك وكأنه عراك بين الديوك ونور مش عارفة تعمل ايه


غير انها جابت النوت بوك بتاعها وفضلت تضرب مع احمد


احمد : اي اي ايه يا نور دي دماغي انا


نور : سوري يا احمد مكنش قصدي بجد


احمد : اخرجي انتي برا وايه الجلم الرصاص اللي بتضربي بيه ده


نور : انا لازم اموته لازم اكسره


وفجأة


دخل الدكتوووووووووور


الدكتور : في ايه يا ابني انت وهي وهو


احمد : هجطعه


الدكتور : تقطع مين يابني ... احنا في جامعة


احمد : جامعة مش جامعة هجطعه


نور : ايوة احنا هنجطعه


الدكتور : تعالوا برا انت وهي


احمد : لأ والنبي يا داكتور الجو ساجعة برا جوي


الدكتور : اطلع بقولك


نور : يلا يا احمد


احمد : يلا ايه وزفت ايه ... هو احنا رايحين نتفسح


وطلعوا يا عيني هما الاتنين ولسوء حظ احمد انه برضه محضرش المحاضرة دي كمان


احمد : انا مروح يا نور


نور : لأ خليك اعد معايا شوية


احمد : لأ يا نور انا مروح


نور : انا عايزة اتكلم معاك


احمد : بكرا ان شاء الله نتكلم كتير ... ماهو كده كده مش هحضر بكرا برضه


نور : انت بتحب الماحضرات ليه يا احمد


احمد : انا جاي مصر عشان اتعلم يا نور مش عشان اتنزه


نور : انا عارفة انك شاب مش فاضي من جواك


احمد : ربنا يخليكي يا نور


نور : اي نعم انت مش مهتم بمظرك ... ومش بتسرح شعرك حلو ... بس حاسة انك وسيم اووي


احمد : ماتجولي معفن احسن يا ست نور


نور : انا مش اقصد خالص


احمد : ولا تقصدي ... انا جيت مصر غلط من اساسه دي مش بيئتي ولا دي حياتي


نور : انا اسفة


احمد : انا اللي اسف .... عن اذنك


وبعد ما احمد مشي نور مشيت هي كمان وكانت زعلانة جدا من كلامها معاه


ولو انها مكنتش تقصد بس احمد حساس حبتين


نور حاولت تتصل باحمد عن طريق جارته


نور : الو ممكن اكلم احمد جار حضرتك


الجارة : احمد مين يا انسة


نور : احمد جارك


الجارة : اااه تقصدي حمادة ميدو مودي


نور : انتي مسمياه كده


الجارة : هو بيحبني اووي اقوله كده


نور : طيب كويس ممكن تناديه


الجارة : احمد احمد احمد احمد


الجارة : احمد احمد احمد احمد


احمد : سلام قولا من رب رحيم .. اختشي يا ولية على دمك بجى في حد يخبط على حد الساعة عشرة بالليل


الجارة : يووه ايه يا ميدو .. انا خضيتك ولا ايه ... طيب تعالى في حضن ماما تعالى


احمد : اخلصي يا ست عاوزة ايه مني وليه بتخبطي في وقت زي ده


الجارة : تليفون عاوزك


احمد : والتليفون عاوزني في ايه


الجارة : هههههههههههههههه جتك ايه يا موودي يا سكر


الجارة : اقصد حد عاوزك على التليفون


احمد : ابوووووووويا جراله ايه انطجي قولي


الجارة : لأ لأ ده صوت واحدة


احمد : امي امي اما مالها مالها


الجارة : ده صوت جثة


احمد : ههههههههههههههههههههههه


احمد : والجثة هتتكلم ازاي يا ام مخ تاخين


الجارة : تعالى ورايا يا مووودي وانا اخليها تنطق وتتكلم


احمد : طيب يا وش المصايب


نور : سمعت ضحك احمد وجارته دي ... وقفلت السكة


احمد : الو الو ... الو الو


احمد : هههههههههههههههههههههههههه


احمد : الجثة مش راضية تنطق ... ده باين كده الجثة ماتت


هههههههههههههههههههههههههههههههههه






الحلقه السادسه




اما نور كلمت احمد في التليفون ... وكانت زعلانة جدا لما سمعت صوت جارته ...


واحمد مكنش داري بالدنيا ساعتها ...


من ساعتها احمد ابتدى يروح الكلية وكان متخاصم مع نور بعد كلمتها الجارحة ليه ...


انه مش استايل وشعره دايما منعكش ....


ابتدا ينتظم شوية في الدراسة لحد ما جت الامتحانات وده كان اخر يوم في الامتحانات ..


احمد بيكلم واحد صاحبه عن الامتحان


احمد : امتحان ممتاااااااز سهل ميا


صاحبه : حرام عليك .. ده انا مكتبتش حرف


احمد : ليه جلمك اتجصف ولا ايه


صاحبه : لأ يابني الامتحان مليان


احمد : بوي .. مليان ايه انت هتجنني


صاحبه : في ايه دلوقتي


احمد : انت طلعت اول مسألة كام


صاحبه : محلتهاش


احمد : والتانية


صاحبه : 100


احمد : حمـار


احمد : طب والتالتة


صاحبه : 2000


احمد : حمـار


صاحبه : يوووه


احمد : طب والرابعة


صاحبه : محلتهاش


احمد : يا حمـار هما تلاتة بس


صاحبه : انت اعد ولا هتسافر البلد


احمد : لأ هسافر انا مش ليا حد هنا


ولسة بيدور وشه .... قرب عليه الملاك نور ... وبصوت رقيق


نور : يارب تكون حليت كويس


احمد : ايوة الامتحان كان ممتاز


نور : لسة زعلان مني


احمد : وهزعل منك ليه ... احنا بيننا ايه


نور : مفيش عادي بسألك .. انت ليه دايما عصبي


احمد : على فكرة انا لو مجبتش امتياز هيكون بسببك


نور : ليه بس ... انا السبب


احمد : فاكرة الكام محاضرة اللي اتطردت فيهم بسببك


نور : هههههههههههههههههههههه


احمد : هههههههههههههههههههههههههههه


نور : وحياة اغلى ما عندك مش تزعل مني


احمد : طمنيني عملتي ايه في الامتحان


نور : بليز يا احمد متزعلش مني اسفة بجد


احمد : وحشتيني


نور : انا ؟


احمد : وحشتيني يا امي ههههههههههههههه


نور : هههههههههههههههههههههههه


احمد : مالك اتخضيتي لما قلت وحشتيني


نور : وانا هتخض ليه


احمد : اسألي نفسك


نور : هه ظريف


احمد : امسكي نفسك شوية يا بت


نور : هههه خفيف


احمد : مش ملاحظة حاجة عليا


نور : لأ بس شايفاك مبسوط عن قبل كده الحمد لله


احمد : لأ لأ حاجة في شكلي


نور : الراجل مش بشكله


احمد : اااااااه والله .... بعد ايه ... مش كان شعري متنعكش ومش بيتسرح


نور : انا مكنتش اقصد ... كنت بهزر معاك


احمد : اااااااااااااه بعد ايه بقى بعد ما جبت علبة كريم بامبرز ب 25 جنيه


نور : ههههههههههههههههههههههههه اسمه بالمرز


احمد : ايوة امسكي في التفاهات دي ... يعني شعري وحش


نور : جميل


احمد : بجد


نور : جميل راتب ده ممثل ممتاز ههههههههههه


احمد : ااه يا رخمة


نور : هههههههههههههههههههههههههه


احمد : انا هسافر اسبوعين وجاي تاني


نور : ليه كده خليك هنا


احمد : هستنى ليه


نور : نروح شرم الشيخ مع الجامعة


احمد : رحتها كتير كفر الشيخ


نور : شرم شرم


احمد : بتاعت البنات البلبوسة


نور : عيببببب


احمد : في ايه هو انا اللي بلبستهم


نور : خلاص بقى رد عليا عشان نروح .. اتصل بيا


احمد : ان شاء الله


نور : اوكي اشوفك على خير


احمد : كنت عايز اقولك حاجة مهمة اوووي من زمان


نور : ايه هي يا احمد قول قول قول


احمد : مش مسامحك على المحاضرتين اللي محضرتهمش بسببك


نور : مع السلامة يا احمد


احمد : سلام يا نور


وهو مروح بقى ...... عليا الطلاج لهروح الرحلة .... عاوزين نغير دو بقى




الحلقه السابعه


وبعد ما احمد خلص امتحانات هو ونور وقرر انه يطلع الرحلة وكان ميعاد الرحلة اتحدد


نور : هو احمد اتأخر كده ليه؟


ريم : انتي مالك مش على بعضك ليه؟


نور : وانتي مالك؟


ريم : مش عارفة مهتمة بواحد زي ده ازاي؟؟


نور : ملكيش دعوة بقى


ريم : صحيح عملتي ايه في العريس اللي اتقدملك


نور : رفضته طبعا .. انا لسة مش عاوزة ارتبط دلوقتي


ولسة الاتوبيس هيتحرك كان احمد وصل ونور تنفست الصعداء


احمد : ايه يا جماعة انتوا كنتوا مستنيين حاجة ولا ايه


ريم : ابدا كننا مستنيين القطر


احمد : هو احنا هنسافر في الاتوبيس ولا الجطر


ريم : يااااربي


نور : ههههههههههههههههههههههههه جامدة دي يا احمد


احمد : اي خدمة يا نور ابجي تعالي كل يوم


نور : اجي فين


احمد : لا لا متاخديش في بالك


والكل ركب الاتوبيس وفجأة احمد بيطلع من شنطته طبلة كبيرة


وشغال ضرب عليها لحد ما وجع دماغ الناس كلها والكل زهق منه


احمد : ايه يا رحلة فقر مالكم ساكتين ليه محدش بيرجص ليه هطبل وهرجص في نفس الوقت ولا ايه


نور : ابدا يا احمد بس الطبلة صوتها عالي اووووي


احمد : مانا عارف ان صوتها عالي ... مكنتش اعرف انها هتضايقكوا كده


نور : عامة انا مش مضايقة انا مبسوطة بيها


وفجأة احمد بيطلع من شنطته زمارة كبيرة بتاعة الفرق الشعبية


وفضل يوجع دماغ الشباب كلهم بأصوات الالات الموسيقية الغبية دي


وفضل على هذا الحال لحد ما وصلوا


احمد : يا بووووي يا جدعان المنطجة هنا جامدة جوي جوي


نور : انت اول مرة تيجي هنا


احمد : لأ جيت قبل كده ايام الحرب


نور : حرب ايه يا احمد .. هو انت حضرت حروب


احمد : هو احنا هنروح امتى يا نور


نور : يعني لسة اسبوع ... انت زهقت ولا ايه


احمد : لا لا خالص بس انا مجبتش اكل كفاية


نور : احمد اكل ايه بس هنا الاكل اوبين بوفيه


احمد : يعني ايه


نور : يعني تاكل اللي انت عايزه


احمد : يالهوي ياني يا جدعااااان


نور : انا هطلع اغير بقى


احمد : اوعي تجولي هتلبسي لباس البحر


نور : هههههههههههههههههه ايه يا احمد ده بس


احمد : صدجيني معرفكيش تاني


نور : انت هتنزل البسين بأيه ... معاك ماييوه


احمد : لأ انا ابويا جايبلي ترننج من السعودية هنزل بيه


نور : مينفعش يا احمد


احمد : بجولك من السعودية .. جامد جدا جدا


نور : طيب يلا نفطر بقى عشان جعانة


احمد : انتي على طول جعانة كده


نور : ههههههههههههههههه انا بحب الاكل اوي


احمد : انا اخر حاجة افكر فيها الاكل


نور : يعني مش هتفطر


احمد : في مش وخيار وعيش بلدي


نور كانت عاوزة تقوله ده عند ماما الكلام ده


احمد : كل ده اكل يا نااااااااااس ... هيخلص امتى ده بس


نور : كل على اد ما تقدر يا احمد


احمد : عليا الطلاج انا هاكل وكل لحد ما افرجع كده


نور : انا طالعة اغير ونازلة


احمد : تغيري ايه بس يا شيخة بصي على نفسك في المراية وشوفي الولية الجااامدة دي


يابووووووووووووووي انا لازم اروح اتعرف عليها دي لابسة لبس


جاامد جوي جوي










ووووووووووو نكمل الحلقه الجايه ان شاء الله


الحلقه الثامنه


" احمد استنهز فرصه ان نور تطلعت تغير هدومها وراح اعد جنب الوليه وحصل اللي حصل " اكيد


" الوليه طبعا مبتعرفش عربى اصلا " خالص


احمد : يالهوي علي الغزال اللي بيلعب في الرمل


الوليه : ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ؟


احمد : يالهوي علي الحصان اللي جاعد علي الشط


الوليه : ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ؟


احمد : يالهوي عالجمر اللي الميه بلته


الوليه : ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ؟


احمد اتخنق وزهق كل الكلام ده والوليه مش راديه تعبره


احمد عجبه تقل الوليه وحنا عارفينه صعيده ومخه تخين لازم يكلمها


احمد : ايه يا عم التجل دا عبرنا ولو بنظره


الوليه خدت بالها ان في صوت بيتكلم بصتله


احمد : يا دين النبي ايه العنين الدامده دي


احمد : بس بس بس بس بس بس انت يا جمر


الوليه : _______________ ؟


احمد سرحان في عيون الوليه ومش عارف يقول ايه اتبلم


يالهوي دا نور جايه في الطريق واحمد لسه مبلم في عيون الوليه


نور : احمد " احمد مش هنا خالص راح في دنيا تانيه " مش معانا


نور : احمد احمد احمد


احمد : ايه مين


نور : ايه يا بني انت سرحان في ايه كده


احمد : لا مافيش


نور : طيب انتا جاي معانا ولا اعد


احمد : نروح فين


نور : هنروح نفطر ونطلع علي البلاج


احمد : طيب روحه انتوا انا جاعد هنا شويه


نور : لا يا احمد تعالي معانا


احمد : لا انا عايز اجعد هنا شويه


نور : كده يا احمد مش عايز تروح معايا


احمد : خلاص خلاص انا هاجي معاكي جومي كتج الجرف


نور : بتقول حاجه يا احمد


احمد وهو ماشي في سره با بنت الدزمه لازم تيجي دلوقتي انا كنت خلاص هكلم الوليه


نور : احمد انت بتقول حاجه


احمد : لا


نور : طيب انت مش هتطلع تغير هدومك وتلبس الترنج اللي من السعوديه الجامد جدا ده


احمد : اه والله فكرتينني بصي انا هطلع اغير وابجي اجيلك روحي انتي






" احمد وزع نور وطلع غير ومرحلهاش


طيب راح فيــــــــــــــــــــــــــــــــــــن؟


فين؟؟








هنعرف الحلقه الجايه





الحلقه التاسعه


احمد ساب نور راحت المطعم وطلع هو يغير لكن خد وقت كتير اوي


لانه مش عارف يلبس الترنج اللي من السعوديه الجديد


محتار يلبس انهه وش اصله وشين زي بعض ما علينا احمد اتخنق راح رامي الترنج


ولبس ترنج غيره ونزل نفض لنور و راح يدور علي الوليه


مش لاقها في نفس الوقت نور قلقت علي احمد راحت تدور عليه واخيرا


نور : كنت فين يا بني؟


احمد : ماكنتش ...وهروح فين يعني؟


نور : بس ايه الشياكه دي هو دا الترنج اللي جايبه من السعوديه


احمد : لا التاني فوق في الاوده مرضتش البسو الواحد المفروض ميلبسش اللبس الدامد بتاعه من اول الرحله اكده


" احمد مش عايز يعرف نور انه مش عارف يلبسه عشان مش تتضحك عليه " اه يا كداب


نور : طيب يلا عشان نروح نكمل اكل


احمد : يالهوي انتي هتكلي تاني انتي مش فطرتي


نور : لا انا كلت حاجات بسيطه كده مستنيياك عشان تفطر معايا


احمد : مرسي يا نور ربنا يخليكي


نور : يلا يا احمد


احمد : جرسووووووووووووووووووووووووووووووووووووون انتا ياااااض


نور : بس يا احمد الناس بتبص علينا هو هيجيلنا المنيو بتاعه الاكل دلوئت


احمد : منه مين ... هي منه دي شغاله معاه


نور : يالهوي المنيو المنيو


احمد : اه منيو مش منه مين منيو دا بقه


نور : يالهوي يا بني ليسته الاكل


احمد : اه ماتجولي كده من الاول لازم تجيبي منه يعني الاول


نور : طيب شوف هتاكل ايه


احمد : طيب انا هاخد ايه دا مافيش فول طعميه برنجان ايه الاكل دا


نور : هو انت في البلد الفطار هنا زبده مربه جبنه حاجات خفيفه كده


احمد : والحاجات دي بتشبع ولا هنجوع منها


نور : يعني كل لاغية ماتشبع دا اوبن بوفيه


احمد : طيب بص يا كابتن هاتلي 5 زبده و10 مربه و 5 جبنه و10 عيش


الكابتن : ليه يا فندم انت عازم حد


احمد : وانت مالك يا سجيل اه عازم نفسي علي الفطار شوف الانسه تاكل ايه


نور : هتلي زبده ومربه وجبنه ورغيف عيش بس


الكابتن : اي خدمه تانيه


احمد : متشكرين يا خفه روح يلا يااض


نور : ايد دا يا احمد عامل الولد بشكل احسن شويه


احمد : يا عني اطلع البس بدله واكلمه عشان اكلمه كويس


نور : هههههههههههههههههههههههه يخرب عقلك يا احمد مش قصدى


احمد : هو الراجل اتاخر كده ليه انتا يا عم جعانين


نور : يالهوي براحه يا احمد الناس بتضحك عليك


احمد : ليه هو انا بكلمه وانا واقف علي ايدي طب يلا والله منا واكل


نور : خلاص يا احمد براحتك بس انا جعانه


احمد : يلا نروح ناكل في حته تانيه




و خدها احمد و هيروحو ياكلو فى حته تانيه


احمد وهو ماشي لاقه مين في وشه وداخل يفطر


مين؟؟


مين؟؟؟؟؟؟







الحلقه العاشره


احمد بعد ما حلف على نور انهم يفطروا في مكان تاني


وهما طالعين لاقى الوليه اللي كان عايز يكلمها


وشه احمر وراح لنور قالها


احمد : نور عشان خاطرك انتي بس هنرجع ناكل في المطعم عشان انتي شكلك جعانه


نور : مرسيي يا احمد علي زوقك " طيبه ماتعرفش اللي فيها "


احمد : هو الجارسون اتاخر كده ليه ؟؟..... انت ياااااااااااااااااااااض


احمد : فين الوكل؟


نور : اهه جاي اهه


الكابتن : اتفضلوا الاكل بالهنا والشفا


نور : مرسيي


احمد : يلا ياض من هنا


نور : ايه يا احمد خلي قلبك رقيق من كده


احمد : طيب يا سيتي بجولك ايه يا نور ما تيجي تجعدي مكاني


نور : ليه يا احمد ؟


احمد : يعني تعالي بس


نور : طيب تعالي من شوف اخرتها معاك


طيبه اصل الوليه كانت اعده ورا احمد و هوا كان عاوز يبصلها


احمد : سرح في عيون الوليه ونسي الاكل ونور


نور : احمد احمد " احمد مش هنا " انت يا احمد انت رحت فين


احمد : ايوه بتجولي حاجه


نور : يالهوي ....انت دا كله ومش معايا انت سرحان في ايه


احمد : سرحان عبد البصير


نور : هههههههه خفيف ....سرحان فيه ايه بجد وبتبص فيا كده ليه


احمد : انا ببص عليكي انا بتتلككي ولا ايه هبصلك ليه يعنى


نور بتتلكك " راحت نور بصت وراها لاقت الوليه بتتضحك لاحمد واحمد سرحان معاها " هههههههه


تش تش تششششششششششششش نور دلقت الميه فوق هدوم احمد مفتريه بجد


احمد : ايد دا يا نور ينفع كده الترنج اتبل هخرج ازاى دلوجت


نور : احسن عشان تسرح برحتك بعد كده انا ماشيه


احمد : خدي بس يا مجنونه مالك زعلتى ليه بس


نور سابت احمد وتطلعت اودتها وزحلانه احمد تطلعلها عشان يصالحها


احمد : نور خلاص بقي انا اسف بجد


نور : اسف علي ايه


احمد : عشان بصيت للوليه


نور : وانا مالي ما تتحرق انتا وهيا " ونور يا عيني هتموت عشان بص للوليه " ومتغاظه


احمد : اتحرج كده طب انا ماشي راجع البلد ومش هتشوفي وشي تاني غير علي الدراسه


نور : احسن روح " فى لحظه زعل جامده وعصبيه " كده


احمد : كده طيب شكرا علي الرحله الجميله دى


نور سمعت اوده احمد بتتفتح وطالع بالشنط ونازل من علي السلم


نور جريت ورا ولاقيته بيكلم في التليفون من الريسبشن بيكلم مين














هنعرف الحلقه الجايه


الحلقه الحاديه عشر


نور وهي نازله جري ورا احمد عشان تخليه يعقد معاهم الاسبوع فلاقته حاطط الشنطه بتاعته جانبه وبيتصل بالتليفون


يا تري بيتصل بمين


احمد : الو


جارته : الووووووووووو مين معايا في التليفون بس ازاي دخلت جوه هههههههههههههه


احمد : مش وقت استظراف دلوقتي


جارته : ايه يا واد الخفه دي مين معايا


احمد : انا احمد اللي اتهبب وساكن في الشقه اللي قدامك


جارته : اه حماده ميدو مودي ازيك يا واد يا موودي عامل ايه انت فين ياض وازاي اخبارك


احمد : انا في شرم الشيخ


جارته : مش كنت تقولي يا واد كنا رحنا سوا


احمد : تيجي فين يا وليه دا انتي لو شوفتي النسوان اللي هنا تنتحري


جارته : وحياتك يا ميدو عسل بس عسل اسود تلاقيك معاك الجثه اللي كلمتك قبل كده هي لسه عايشه يا واد هي مش ماتت في التليفون


احمد : عيطوا عليكوا بدري يا شيخه بتفولي في وش البت دانتي خارجه من الترب بكفاله يا وليه روحي موتي دى برقبتك


" نور سمعت الكلام دا وشها نور من الفرحه "


جارته : انا يا ميدو انا يا واد لو عايزه اكون زي جوليو روبرت هكون


احمد : يا شيخه روحى و انتى شبهى كده


جارته : جاتك ايه يا ميدو يخرب عقلك سكر سكر انت بتتصل ليه بقي


احمد : بقلك انا سيبت المفتاح تحت الدواسه اللي قدام الشقه خديه خليه معاكي لاحد مرجع انا راجع النهارده


جارته : ماشي يا حبيب قلبي ترجع بالسلامه مستنياك


احمد : مستنيه مين يا وليه انتي تخلي معاكي المفتاح و بس

حبك برص


جارته : ماشي يا مودي ترجع بالسلامه خلي بالك من نفسك


" احمد بيحط السماعه وبيلف لاقه نور في وشه "


نور : انت مسافر خلاص


احمد : اصل اجعد لمين انا جاي عشانك وانتي زعلتي ومشيتي


نور : مانتا اللي السبب سرحان في واحده وانا معاك


احمد : خلاص يا ستي انا اسف و انتى زعلتى ليه بقى


نور : يعنى خلاص بقى وانا اسفه بس ماتسافرش علشان خاطرى


احمد : خلاص مش مسافر عشان خاطرك انتي


نور : مرسيي يا احمد بجد انتا طيب اوي


احمد : انتي ااطيب والله


نور : طيب بقي اطلع حط الشنط وتعالي نتمشي


احمد : بس انا جعان اوي


نور : خلاص طلع الشنط وتعالي نفطر


احمد : اوك استنينى


" احمد وهو طالع يودي الشنط وبيغير فى الاوده الباب خبط عليه يا تري مين "
















هنعرف الحلقه الى جايه بقى

_________




___

الحلقه الثانيه عشر


احمد ساب نور واقفه في الريسبشن وطلع يحط الشنط و وهو بيغير الباب خبط


احمد : مين اللي بيخبط ؟


الطارق : انا


احمد : ايوه مين يعني ....انت مش بشر كائن يعني ليك اسم


الطارق : ايه الظرف دا ايوه يا عم انا كائن وليا اسم انا محمود


" محمود دا صاحب احمد شافه في المطعم وطلع وراه الاوده عشان يسلم عليه "


" احمد فتح الباب لقى محمود صحبه خده بالحضن وسلامات وبوس "


محمود : ازيك يا ابو حميد يخرب عقلك انت ايه يا واد اللي جابك هنا وجاي مع مين


احمد : اهه تغير شويه بدل ما نروح البلد جيت هنا مع اصحابي


محمود : طيب ياباشا اسيبك انا براحتك عشان تشوف اصحابك والبنت اللي مستناياك تحت


احمد : ماشي يا مان انت شوفتني معاها


" احمد بقى شويه شويه ياخد على جو الجامعه و القاهره و يقول يا مان و كده "


محمود : اه يا معلم شوفتك في المطعم تحت بس تعرف زوجك حلو يا مان عرفت تنجي يا معلم اموره اوى


احمد : انقي ايه يا معلم دي صاحبتي اصلي معرفش حد في الرحله غيرها


محمود : طيب يا مان اسيبك بجي ولو عوزت اي حاجه انا في الخدمه


احمد : ماشي يا مان و الف شكر


" احمد ساب محمود ونزل يفطر بقي اخيرا هيفطر مع نور "


احمد : اخيرا يا نور هنفطر


نور : اخيرا انا ميته من الجوع


احمد : لو سمحت الفطار بتاعنا


الجرسون : حاضر يا فندم


احمد : بس بسرعه والنبي عشان ميتين من الجوع


نور : اه بسرعه خالص عشان ممكن ناكل في بعض دلوقتي


احمد : بسرعه يا عم احسن تيجي تاكل فيا ههههههههههههههه


الجرسون : حاضر يا فندم


" الجرسون جاب الاكل كله الحمد لله و كلو ونور خدت احمد و اتمشوا علي البحر "


نور : انت هتعمل النهارده ايه يا احمد


احمد : مش عارف والله يا نور انا عندي فكره احنا نتمشي شويه بعدين انا هطلع انام عشان تعبان من السفر


نور : بس انا كنت عاوزه اقعد معاك شويه


احمد : باليل بقى يا نور انا تعبان دلوئت


نور : عندك حق والله اوك وبليل ننزل نخرج ونشوف البلد براحتنا


احمد : اوك يا نور


نور : البحر هنا حلو اوي بكره اكيد ننزله سوا


احمد : باذن الله


نور : يلا نرجع بقي


احمد : يلا


" احمد ونور طلعوا اودهم وهنعرف عملوا ايه باليل "












الحلقه الثالثه عشر




( احمد ونور طلعوا يسيتريحوا وهيخرجوا مع بعض بليل ....................... بعد وقت طويل احمد ونور قابلوا بعض بليل كده بعد المغرب وخرجوا مع بعض )


احمد : تصدجي يا نور شوفي احنا بقلنا قد ايه مع بعض وانا مش عارف عنك اي حاجه

نور : وانا بردك تصور بص يا سيدي اتكلم انا ولا تتكلم انتا

احمد : لا اتكلمي انتي وانا بعدين اتكلمي ليدز فرست

نور : بص يا سيدي انا اسمي نور عبدالله والدي شغال مدير بنك اوك

والدتي اسمها مش مهم وشغاله في الجامعه

احمد : تصدقي اسم مامتك جامد مش مهم مين الذيذ الي سماها الاسم ده

نور : هههههههه يخربيت عقلك يا احمد اسمع بقه

احمد : اتفضلي خلاص

نور : وانا عندي اخت واحده اكبر مني وماسفره مع جوزها واعده في البيت لوحدي مع ماما

وبابا وليا اخ صغير كده بس ايه عسل

احمد : ربنا يخلوهملك

نور : انا حكيت اهه اتكلم انت شويه

احمد : بصي يا سيتي انا اسمي احمد عمر والدي عمده القريه الي عايشين فيها

والدتي ست بيت طيبه اوي

نور : ربنا يخلهالك

احمد : ربنا يخليكي وانا عندي اخت صغيره كده بس ايه عفريته موووووووووت

نور : ربنا يخلهالك

احمد : بس قوليلي انتي دخلتي الكليه دي كان نفسك فيها ولا عشان مجموعك

نور : لا انا كان نفسي ادخلها عشان والدي يعني كده

احمد : طويب

نور : وانت دخلتها ليه تلاقيك عشان المجموع

احمد : لا والله انا دخلتها عشان كان نفسي اخشها يعني شغلها كتير وفي جميع المجالات

نور : قولي صحيح يا احمد لما تيجي تتجوز ايه مواصفات البنت اللي انت نفسك تتجوزها

احمد : ايه السؤال المحرج ده بس ( بصي يا سيتي )

اولا لازم تكون مؤدبه جدا وجميله وتكون دمها خيف زيك كده ( نور وشها احمر واخضر وبتكلم نفسها دا كل المواصفات دي فيا وسرحت في كلام احمد)

احمد : وانتي يا نور بتحلمي جوزك يكون ازاي نور نووووووووووووووووووووووووووووووووووووور انتي رحتي فين

نور : هه معاك ايوه كنت بتقول ايه

احمد : لا انتي كنتي فين يا بنتي بقولك بتحلمي جوزك يكون ازاي

نور : بص لازم يكون بيحبني مووووووت ويكون طيب وجميل ودمه خفيف

احمد : ( احمد بيضحك مع نور ) تصددقي المواصفات دي فيا يعني انفع ابقي جوزك

نور : ههههههههههههههههههههههههههه يا بنن الايه انا نفسي في ايس كريم دا يا احمد

احمد : من عنيا يا نور


( نور واحمد امتشي كتير اوي وكلموا اكتر وراحوا المطم بتاع الفندق اتعشوا وطلعوا ناموا )

( تاني يوم الصبح احمد ونور فطروا سوا وراحوا البحر|)

احمد : ايه يا نور انتي هتنزلي البحر

نور : طبعا يا ابني هو انا جايه هنا عشان اتفرج عليه

احمد : طويب خالي بالك من نفسك

نور : طيب انا بعرف اعوم خالي بالك انتا من نفسك ( احمد علي فكره بيعوم علي اد ه )

احمد : الحقوني الحقوني الحقوني يا نووووووووووووووووووور بغرق

نور : ااااااااااااااااااااااااااااحمد




( كفايه كدا عليكوا وهنعرف حصل ايه المره الجايه )

__________________





الحلقه الرابعه عشر




( يالهوي انا سايب احمد دا كله بيغرق ومحدش انقذه دا زمانه ماااااااااااااات لما نشوف حصله ايه)


احمد : يا نوووووووووووووووووور الحقيني الحقيني ( واحمد قاعد يطبش باديه ورجليه وينزل ويطلع يا عيني يا احمد


نور : احمد انا جايه اهه امسك نفسك شويه

( يا عيني نور كانت لسه بتغير هدومها مش لحقت نطط في الميه بهدومها وجت عند احمد لسه بتمسكه احمد دنه يضحك ويعوم ونور يا عيني هتعمله ايه وزعلت منه ومشيت


احمد : خدي يا نور انا كنت بهزر معاكي بجد والله خدي بس مش تزعلي

نور : نور دي حركه تعملها فيا بردك انا قلبي وقع في رجلي اخص عليك يا احمد

احمد : خلاص بقه يا نور المسامح كريم وانتي مش بتزعلي صح

نور : خلاص يا احمد مش حصل حاجه بس مش تعملها تاني

احمد : اوعدك اني مش هعملها تاني اطلعي بقه غيري هدومك عشان مش تخدي برد

والبسي كده اللي علي الحبل وانزلي عشان هعزمك علي غدوه جامده مووووووووت


( نور طلعت غيرت واحمد طلع لبس هو كمان اللي علي الحبل وراحوا فين)

فااااااااااااصل اعلاني ونعوووووووووووووووووووووووووووود






اعلانااااااااااااااااااااااااااااات طويله شويه




( احمد ونور نزله وقابله بعض في الريسبشن )


نور : ايه بقي يا احمد الغدوه الجامده دي

احمد : لا دي مفاجاه هتعرفيها دلوقتي

نور : طيب يلا بسرعه عشان انا هموت من الجوع

احمد : اوك يلا تاكسي

التاكس : where are you go?

احمد : see food ( بعيد عنكوا كده دا اكبر محل سمك في شرم )

نور : وااااااااااااااو ايه المحل التحفه ده يا احمد

احمد : دي حاجه بسيطه كده عشان اعتزرلك علي الموقف اللي حصل الصبح

( نور بتقول في سرها ياريت تعمل الموقف دا كل يوم )

نور : موقف ايه يا احمد مافيش حاجه حصلت دا يدوب كان قلبي هيقف

احمد : بعد الشر عليكي عشان الخضه دي قولت اغديكي اكله جامده موووووووت

الجرسون : اوامرك يا افندم تطلب ايه

احمد : بص يا سيدي عايزين ولا جميع انواع السلكات والمخللات

ثانيا بقي هات جميع انواع السمك اللي عندكوا ظبطنا يعني

ومتنساش الجنمبري عشان الفوسفور يعني ظبطنا كده

الجرسون : اي خدمه تانيه يا افندم

احمد : شكرا متنساش اهم حاجه الميه بسرعه

نور : ايه الاكل دا كله يا احمد احنا هنقدر ناكل دا كله

احمد : ان شاء الله انا بقالي يومين مش باكل الاكل بتاع الفندق ده مش بيشبع خالص

احمد : قوليلي صحيح يا نور عقبال ما يعملوا الاكل انتي مش اتقدملك حد للجواز خطوبه

يعني

نور : بيتقدموا والله يا احمد بس انا لسه صغيره مش بفكر في الكلام ده دلوقتي وبعدين انا لسه مش قبلك فارس احلامي يعني لسه شويه


احمد : عملتي خير والله جواز ايه دلوقتي انتي لسه صغيره

نور : وانت مش حاطط عينك علي حد

احمد : حاطط عيني علي الطفايه دي

نور : ههه يخربيت عقلك بجد والله

احمد : لسه والله يا نور مش قابلتا الانسانه اللي بحلم بيها بس يعني في احتمال اني لاقتها

نور : وشها احمر واخضر وضرب الوان طيب ما تقولي مين دي

احمد : لا لسه شويه في الوقت المناسب هقولك

الجرسون : الاكل يا افندم


( احمد ونور اكلوا بالهنا والشفا وشربوا بيبسى واتمشوا لغايه بليل ولفوا البلد

ودنهم يتكلموا كتير اوي مش عارف بيتكلموا في ايه المهم الاتنين روحوا وناموا

تاني يوم بقه صحيوا ونزلوا فطروا وراحوا البحر )


احمد : صباح الخير يا نور

نور : صباح الخير يا احمد عامل ايه

احمد : المشي بتاع امبارح ده بوظلي رجلي المهم انتي هتنزلي البحر

نور : اه بس اوعي تعمل حركه امبارح

احمد : لا خلاص عيب مش عنت هعملها

( احمد ونور نزلوا البحر وبيعموا فاحمد وقف شويه ونور دخلت جوه من كتر الارهاق جالها شد عضل فكانت هتغرق اعدت تنده علي احمد واحمد منفضلها

وكانت هتغرق عايزين تعرفوا هيحصل ايه




استنوا الحلقه الجايه




الحلقه الخامسه عشر


( احنا سيبنا نور بتغرق والحلقه خلصت مش مشكله نكمل )


نور: اااااااااااااااااااااااحمد الحقني يا احمد الحقني بغرق

احمد: (احمد فاكر نور بتردله المقلب اللي عمله فيها واحمد منفضلها

احمد : بطلي شغل عيال يا نور انا فاهم الحركات دي واحمد اعد يضحك ( بارد اوي احمد ده هو مش بارد هو عامل نفسه ناصح )

نور : الحقوني الحقوني بغرق

( نور بتغرق بجد وعماله يا عيني تطلع وتنزل وتشرب في ميه واتخنقت )

احمد : نوووووووووووور


( احمد عام باقصي سرعه ونور اغمى عليها واحمد زعلان اوي راح شيلها وطالع بيها علي الشط )

احمد : نور نور اوعي تسبيني ( واحمد بيخبط علي صدرها عشان الميه تطلع مافيش فايده )

اجمد : احمد جاب الاسعاف وراح بيها علي المستشفي


( الاسعاف جه خد نور علي المستشفي وهناك عمله الازم طلعوا الميه ورجعولها التنفس وبقت تمام بس لازم تدنها يومين كده

احمد يا عيني في المستشفي بهدوم البحر ودموعه في عينه وبيدعي لنووووور )

احمد : دكتور خير

دكتور : خير يا ابني اتطمن الحمد لله هي بخير

احمد : الف شكر يا دكتور الف شكر ممكن ادخولها

دكتور : ممكن


( احمد والدموع تتلالا في عينه داخل علي نور وبكل رومانسيه )

احمد : حمدالله علي السلامه يا نور وبيديها ورده

نور : مرسي يا احمد

احمد : انتي بعد الشر لو كان جرالك حاجه انا كنت هرمي نفسي في البحر

نور : متقولش كده انتا برده اللي انقذت حياتي

احمد : انتي اللي ردتيلي حياتي والله يا نور بعد ما تطمني الدكتور

نور : مرسي يا احمد

احمد : شدي حيلك بقي كده وقوميلنا بسلامه كده

نور : ان شاء الله احمد روح انت استريح انت شكلك تعبان

احمد : اسيبك وامشي مش هقدر وبعدين انا زي الفل اهه

( صحاب نور عرفه اللي حصل جم بسرعه يطمنوا عليها )

ريم : نور حبيبتي الف سلامه انا مش صدقت والله اول ما قالولي انتي كويسه

نور : انا الحمد لله كويسه

ريم : الحمد لله

ريم : انا متشكره جدا يا احمد عشان انقذت صحبتي

احمد : علي ايه يا ريم ماهي صاحبتنا كلنا بردك

ريم : عنددك حق يا احمد مرسي اوي


( نور اعدت يومين في المستشفي وبعدين طلعت كان فاضل يوم واحد بس ويرجعوا )

( احمد وريم وصلوا نور للاوده بتاعتها ونامت وتاني يوم الصبح )

احمد : حمدالله علي السلامه يا نور

نور : الله يسلمك يا احمد والله انا مش عارفه ارد جميلك ده ازاي

احمد : جميل ايه بس هو في بينا جمايل بس علي فكره يا نور لو كان حصلك بعد الشر اي حاجه انا مش كنت هسامح نفسي خالص

نور : متقولش كده يا احمد انت بردك الي انقذت حياتي


( في منظر رومانسي تحت نور (وشها احمر وضرب الوان ومش عارفه تقول ايه ) : مرسي يا احمد انت الاجمل ولله

احمد قرب من نور وبص في عنيها


سلااااااااااااااااااااااااااام


السماء صافيه والبحر الازرق والموسيقي في الفندق شغاله )

احمد : بس يا نور تعرفي وانتي نايمه بتكوني جميله اوي


الحلقه السادسه عشر




(احمد قرب من نور وبص في عنيها) دا كان اخر الحلقه اللي فاتت النهارده حلقه رومانسيه طحن


بردك في نفس المنظر الرومانسي البحر والاغناي الرومانسيه والطبيعه الساحره

احمد بيبص لنور في عنيها وقرب منها

ايه دا دا قرب يالهوي دا قرب خالص يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالهوي احمد مسك ايد نور

احمد : يا نور انا مش عارف لو كان جرالك حاجه نا كان ممكن يحصلي ايه

نور : ليه يا احمد بعد الشر عليك

احمد : بجد والله اصلك يا نور بقيتي كل حاجه في حياتي ومن غيرك مش كنت عارف هعمل ايه في حياتي غيرتي كلي شىء في حياتي

نور : عشان انت طيب والله بجد يا ميدو وبتحب بسرعه

احمد : ميدو تصدقي احلي كلمه ميدو سمعتها في حياتي

نور : خلاص يا سيدي ليك عليا مش اقولك غير يا ميدو

احمد : مرسي يا نور بس تصدقي يا نور بجد انا حلمت بيكي امبارح

نور : بجد يا احمد احكي بسرعه حلمت بايه

احمد : خير الله ما اجعله خير اننا ركبين طياره ومسافرين بيها مش عارف مسافرين فين المهم الطياره كانت بتقع

نور : يا لهوي هتموتني في الحلم يا احمد

احمد : بعد الشر عليكي

المهم اتخضيت علكي رحت حضنك ما بين اديا ورحت بيكي كبينه الطياره انا اللي سوقتها ووصلنا الحمد لله

نور : طيب الحمد لله

احمد : بس ايه كنتي لبسه حته فستان ابيض جميل

نور : بجد يا احمد

( احمد شاف ريم جايه من بعيد زعل اوي )

ريم : اذيكوا يا حلوين عامله ايه يا نور دلوقتي

نور : الحمد لله كويسه ميدو خرجني من الاوده وبنتمشي شويه

ريم : مين ميدو ده

احمد : انا يا ريم ميدو اصلي غيرت اسمي

ريم : بجد الف مبروك عقبالي ما اغيره

احمد : وهتغيري هيكون ايه (علق ) هههههههههه

( النكته دي لازكياء فقط ) امهند نكمل

نور : يخربيت عقلك يا ميدو صحيح يا ريم هتغيري ليه

احمد : دا حتي الاسم دا جميل جاي من الميه ريم دا طفيلي اصلا

ريم : انا طفيله بردك يا احمد ماشي انا ماشيه وسيباكوا لوحديكوا

نور : ياريم بنهزر معاكي والله خلاص مش تزعلي

احمد : بنهزر والله يا ريم خلاص اؤمري اي طلب واحنا ننفذه علشان نصلحك بيه


( الحلقه الجايه هنعرف ريم طلبت ايه )


سلااااااااااااااااااااااااااام




_____الحلقه السابعه عشر




احمد ونور بيهزروا مع ريم بس ريم زعلت فاحمد ونور حبوا يصلحوها فريم طلبت طلب

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


احمد : اؤمري يا ست ريم طلباتك اوامر

ريم : ميرسي يا احمد انا هطلب منكوا طلب بصفتي جعانه دلوقتي عايزه اتغدي

احمد : بس كده ..... يا لهوي انا جولت هتجولي حاجه جامده خدي يا ستي 5 جنيه اهه جديده واتغدي برحتك من اي واحد بتاع فول وطعميه جبيلك 16 سندوشت

نور : ههههههههههههههههههههه يخرب عقلك يا ميدو عسل

ريم : بتدحكي عليا يا نور ماشي ماكنش العشم

نور : الحق يا احمد دي زعلت والله يا ريم بنهزر معاكي

احمد : بجد بهزر معاكي يا ريم انت بتزعلي بسرعه كده ليه .... خلاص يا ستي اختاري اي مكان نتغدي فيه وعلي حسابي كمان

ريم : ميرسي يا احمد انا نفسي في سمك اوي

احمد : بس كده يا سلام تؤمري يلا بينا هغديكوا غدوه تحلفوا بيها استنوني هنا ثواني

ريم : انت رايح فين يا احمد

احمد : ثواني اجيب حاجه واجي ثواني بصوا شايفين الصخره اللي هناك دي روحوا اجعدوا عليها وانا جايلكوا


( احمد ساب نور وريم علي صخره علي البحر وطلع الاوده بتاعته جاب سناره صيد كان جايبها معاه كان بيصطاد بيها من الترعه اللي كانت عندهم

مش مشكله ...ززاحمد نزل بالسناره وتلاجه صغيره كده عشان يحط فيها السمك :::: نور وريم شافوا احمد جاي من بعيد )

نور : ايه دا يا احمد انت هتعمل ايه

احمد : زي ما انتي شايفه هصطاد سمك ونشوي هنا هيبقي يوم واخر يوم لازم يبقي جااااااااامد مش احنا بردك ماشين بكره بليل

ريم : اه صحيح فكرتني يا خساره كانت رحله جميله بس دا شكله هيبقي اجمد يوم

نور : عندك حق يا ريم انا بحب الصيد اوي

احمد: جشطة كدة ....هيبقي يوم جامد


( سيبوا احمد ونور يصطادوا وتعالوا نشوف الحوار ده )


ابو احمد : الواد يا حجه ولا بيسال فينا هو يكون جراله حاجه

ام احمد : انا عارفه الواد زي ما يكون في حاجه شغلته عنا جامد ونسي نافسه يا خويا

ابو احمد : احنا لازم نتصل بيه

ام احمد : بس هنتصل بيه ازاي بس

ابو احمد : هو مش سايب معاكي رقم الشجه اللي ساكن جصادها

ام احمد : اه صحيح دا سايبها معايا استني اخش اجيبها

ابو احمد : هاتي اما نتصل بي نشوفه فين ونطمن عليه




والحاج اتصل ودار اجمد حوار في المسلسل عايزين تعرفوه


الحلقه الجايه

__________________

الحلقه الثامنه عشر


" الحاج ابو احمد والحاجه جابوا الرقم واتصلوا بالوليه اشطه اشطه تعالوا نشوف ايه الحوار اللي تم "


الحاج : شجه الست عطيات؟


" متخدوش في بالكوا ....عطيات دي الوليه الي ساكنه في الشقه الي ادام احمد "


عطيات : ايوه يا اخويا عايز مين؟


الحاج : كنا عايزين نكلم احمد هو هنا


عطيات : يالهوي هنا فين يا حاج مش عيب دا انا ست لوحدي واخاف علي سمعتي


الحاج : يا ست الشريفه مش جصدي انا جصدي تنديه من شجته هو مش ساكن هنا بردك


عطيات : ايوه يا خويا ساكن هنا بس هو مش هنا الندل ده ....وانت مين يا اخويا


الحاج : انا ابوه هو مش هنا ليه


عطيات : ابوه يا اهلا يا اهلا العمده يا مراحب يا حاج


الحاج : اهلا بيكي يا ست هو مش موجود


عطيات : لا يا اخويا دا مسافر شرم الشيخ ولسه ما جاش


الحاج : يالهوي كفر الشيخ يعمل ايه هناك؟


عطيات : يا حاج شرم شرم الشيخ بتاعت الاجانب والسياح ده مصيف يعني


الحاج : زي جمصه كده


عطيات : ايوه زي جمصه كده بس شرم دي بتاعت الناس الهاي اوي والاجانب


الحاج : ايوه ايوه يا عيب الشوم بتاعت البنات المش لابسين هدوم


عطيات : ايوه يا حاج شوفت وواخد معاه واحده صاحبته هي اللي هتبوظه يا حاج


" عطيات مفروسه من نور عشان احمد مهتم بيها ومنفضلها "


الحاج : واحده


عطيات : اه يا خويا رايح مع واحده زميلته في الجامعه هتبوظه


الحاج : متشكرين يا ست عطيات و لما يجي ابجي شيعلنا تليفون عشان اجيله


عطيات : حاضر يا خويا


" الحاج ابو احمد بيضرب كف علي كف وبيكلم نفسه بقى كدة يا واد يا أحمد تروح شرم الشيخ لوحدك وناسي أبوك .... وعطيات ضربت مهموز في احمد جامد اوي "


" سيبك بقي من الحاج وعطيات وتعالوا نشوف احمد ونور وريم عملو ايه مع الصيد "

نور : ههههه واحده كمان اهه يا احمد شد السناره بقى


احمد : شكلكوا مرزقين يا بنات انا عمري ما صدت سمك بالكميه دي ماشاء الله


نور : كفايه كده يا احمد وتعالوا نشويهم بقي


احمد : استني كمان شويه اخر واحده عشان كل واحد ياخد خمسه عشان ريم دي شكلها جعانه وممكن تاكلنا

ريم : اه والله يا احمد انا جعانه مووت اهه يا احمد جيبها بقي


احمد : حاضر ههههههههههههههههههه بصي يا نور نصيب ريم طلع ايه


نور : هههههههههههههههه انتي هتكلي دي ههههههههههههههههه




" عايزين تعرفوا ريم طلعلها ايه ؟ "




الحلقة اللى جاية بقى


__________________









وعشان خاطركم أدى حلقة تانية

الحلقه التاسعه عشر


( كنا سايببن احمد ونور وريم بيصطادوا في اخر سمكه وفي حاجه حصلت ايه هيا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟)


احمد : شكلكوا مرزقين يا بنات انا عمري ما صدت سمك بالكميه دي ماشاء الله

نور : كفايه كده يا احمد وتعالوا نشويهم بقي

احمد : استني كمان شويه اخر واحده عشان كل واحد يا خد خمسه عشان ريم دي شكلها جعان وممكن يكولنا

ريم : اه والله يا احمد انا جعانه مووت اهه يا احمد جيبها بقي

احمد : حاضر ههههههههههههههه هههههههههه ه بصي يا نور نصيب ريم طلع ايه

نور : ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههه انتي هتكلي دي ههههههههههههههه هههههه

ريم : كدا بردك يا نور ترضي ان أنا اكل الشىء ده

(أصل أحمد أصطاد سمكة ضغنوووووووووووووونة خااااااااااااااااالص )

احمد : يلا يا ريم وأنتى يا نور حضروا الشوايه عشان نشوي السمك عشان انا جعان موووووووووووووت

ريم : اه بسرعه يا نور عشان انا ممكن اكل احمد دلوقتي

نور : يا نهار تاكلي احمد لا انا حلصت اهه


( احمد ونور وريم كلوا بالهنا والشفا واعده شويه قدام البحر طبعا احمد مش عارف يكلم نور من الست ريم بس انا عذرها والله اصلها مش ليها صاحبه غير نور

فتعمل ايه يعني بتقضي معاهم شويه وتقعد لوحدها شويه بس علي فكره بيني وبينكوا انا ابتديت احب ريم اصلها طيبه اوي ووحيده زي كده المهم)

احمد : انا طالع بجي احضر شنطتي عشان بكره اكون فاضي

نور : اه صحيح دة أحنا هنرجع بكره ياخبر يلا يا ريم نطلع نحضر الشنط عشان بكره نخرج قبل ما نمشي

ريم : اوك يلا بينا

احمد : انا عندي فكره وانتي يا نور بتحضري الشنط حطي ريم جوه عشان متجعدش علي سلم الاتوبيس زي ما عملتها وأحنا جايين

نور : هههههههههه عندك حق يا احمد والله

ريم : عندوا حق دا بدل ما تقوملي وتخليني اقعد مكانك مش انت ولد تتحمل

نور : لا في دي يا احمد عندها حق

احمد : يانهار انتي بس تؤمري يا ريم دانا ممكن اخلي الاتوبيس كله يجري وراه وانتي بس راكبه جوه وتعدي علي كل الكراسي

ريم : اتريق اتريق

احمد : خلاص انا غلطان وهسيبك في الشنطه ههههههههههههههههه

نور : خلاص يا احمد دي مهما كان بردك صحبتي الانتيخ

احمد : خلاص يا نور عشان خاطرك انتي

ريم : مرسي يا احمد


( احمد ونور وريم طلعوا يحضرو االشنط ونازلو بليل خالص نزلوا اتعشوا وخرجوا شويه وبردك ريم معاهم مش عارفين يتكلموا

احمد بوظ الاعده علي ريم ومشاها بذكاء

هنعرف المره الجايه عمل ايه عشان احمد لسه مقليش)


يارب تكون الحلقتين عجبوكوا


الحلقه العشرين

( احمد ونور وريم طلعوا يحضروا الشنط عشان يا خساره اخر يوم وبكره ماشين يا خساره .... بليل بقي وهما جاعدين مع بعض اللي حصل حصل)




احمد : ياااااااااااااااااااه اخر يوم هنجعد في الدو ( الجو يعنى ) الجميل ده وجدام البحر الهادي الجميل

نووور : عندك حق والله يا احمد كان اجمل اسبوع في حياتي وعمري ما هنساه

احمد : دا انا اللي عمري ماهنسى الاسبوع ده .....هيبجي ذكري جميله في حياتي

ريم : دا كان اجمل اسبوع ليا كمان وكمان اجمل سمك اكلته في حياتي

احمد : عايزين يا ولاد نرجع الايام دي تاني يعني كل اجازه نزرو المكان الجميل دة او نغيره

نور : عندك حق والله يا احمد ايام الجامعه مش تتعوض

احمد : اجمل ايام لو معاك صحاب كويسين زيكوا كده تبجي صحيه لذيذه

ريم : وياسلام لو ليك صاحبه زي نووووووور كده




( بيني وبينكوا بس اوعي حد يقول لحد احمد اتخنق من ريم وعايز يكلم نور لوحدها مش عارف يعمل ايه ولا انا كمان عارف احمد هيعمل ايييييييييييييه؟ اقولكوا

سبوها لظروفها الكلام بيجيب بعض )

احمد : شوفتي يا نور ال3 اللي اعدين هناك دول

ريم : اه مالهم يا احمد

احمد : يالهوي انتي اسمك نور انا بكلم نور

نور : ايوه يا احمد شيفاهم بس مالهم اعدين كدا لي

احمد : في صاحبهتم اعده معاهم مغلسه عليهم مش كده

ريم : عندك حق يا احمد غلسه جامد

(احمد يا عيني هيشد في شعره وبيقلها ما تفهمي بقي )

ريم :في حاجه يا احمد

احمد : لا ما فيش بس انا مضايق اوي من اللي اعد معاهم دي ومش راضيه تقوم

انا عندي فكره يا ريم ما تروحي تخديها وتكلميها وتسيبي الاتنين يكلموا بعض

ريم : لا يا عم دي رخمه اوي

احمد : يابنتي انتي هتعملي عمل انساني للبشريه

نور : اه صحيح يا ريم قومي كلميها لغايه ما الاتنين يكلوا بعض

ريم : انتوا اللي شكلووا عايزين تكلموا بعض مش تقولوا من الاول اني تقيله عليكوا

( بيني وبينكوا ريم صعبت عليا طب هتروح تعقد مع مين دلوقتي لوحديها تيجي تعد معاايا انا لوحدي بردك )

( احمد ونور بقوا لوحديهم وادين يكلملموا بعض )

احمد : شكل ريم زعلت منا

نور : اه فعلا احنا وحشين اوي

احمد : تعالي نروح نصالحها

( احمد ونور راحوا دوروا علي ريم لاقوها فين )


كفاية عليكم كده النهاردة

أكملكم بكرة باذن الرحمن

__________________


الحلقه الحادية والعشرين


( احمد ونور زعلوا ريم .... وريم حساسه شويتين فزعلت منهم ومشيت فاحمد ونور حسوا بغلطهم فراحو يدروا على ريم عشان يصلحوها فلقوها فين )




نور : ريم مش باينه خالص يا احمد انا قلقانة عليها اوي

احمد : عندك حق هتروح فين دي بس دلوقتي والوجت متاخر اوووووى كده

نور : تعالي ندور عليها عند البحر كده انا عارفه لما بتزعل بتحب البحر اوي عشان تنسي

احمد : هي بدل ما تشرب مسكرات بتشرب مايه مالحه عشان تنسي

نور : ههههههه يخرب عقلك يا احمد دا وقتوا تعال بس

احمد : يلا

(احمد ونور بيدوروا علي ريم فاخيرا لقوها جاعده لوحديها وبتكلم البحر ودموعها بدوب في المياة )

احمد : اهه يا نور ريم هناك اهه قاعدة هناك اهه

نوور : الحمد لله تعالي بقي نروحلها

احمد : طب امشي براحه عشان نخضها براحه

نوور : يلا بس سيبني انا اخدها اوك




( احمد ونور ماشين براحه لغايه ما وصلوا لريم لاقوها بتكلم نفسيها وبتعيط حساسه اوووى ريم دى ....

المهم )

نور : بخ ازيك يا ريم

ريم : ااااااااااااااا ااااااااااااااا ااااااااا يا رخمه يا نور ربنا يسامحك

احمد : ههههههههههههههه ههههههههه اتخضيتي

ريم : اضحك اضحك ربنا يسامحكوا وبعدين انتوا بتعملوا ايه هنا اسيبلكوا المكان دة كمان

نور : لا احنا جاين نقعد معاكي

ريم : اه خلصتوا كلام يعني وفاضيتولى

نور : لا والله احنا متكلمناش اصلا احنا قاعدين ندور عليكي

ريم : طيب

احمد : يلا بقى ... انا طالع انام عشان هنصحي بكره بدري

ريم : عندك حق يلا




(احمد ونور وريم طلعوا يناموا عشان هيسافروا بكره وهما طالعين الأود لاقوا مين هنعرف حالا بالا )




ههههههه


جصدى الحلقة الجاية

__________________



الحلقه الثانية والعشرين


( احمد ونور وريم طالعين لقوا مين .... لقوا المشرف بتاع الرحله بس كان واد خنيق موت المهم دانهم يكلموا سوا )




المشرف : ما لسه بدري والله

احمد : بدري من عمرك

المشرف : لا والله طيب لو عايزين تتاخروا كمان شويه يعني اتفضلوا

احمد : لا احنا قولنا نيجي بدري عشان نجهز حاجتنا

المشرف : قولي صحيح اصلي نسيت الساعه ... الساعه كام دلوقتي؟؟

احمد : برحتك شوف انت عايزها كام وانا هقولك

المشرف: انا عايزها الساعه 12 مش دا بردك معاد التجمع في الفندق

احمد : ولا تزعل نفسك اهه (احمد لعب في الساعه خلاها 12 ونور ورم فطسانين من الضحك من الموقف )

اي خدمه احنا جاين في الميعاد مظبوط الساعه 12 بالظبط اهه

المشرف: لا يا خفيف بس هو الفجر بيادن الساعه 12

احمد : اه صحيح ايه ده تصدق الساعه بتعتي واقفه علي الساعه 12 ياخبر

هي الساعه كام بقي دلوقتي عشان اظبط الساعه

المشرف : الساعه دلوقتي 4

احمد : يا نهار ابيض 4 يا خبر يعني فاضل 4 ساعات ولاتوبيس يطلع يا خبر

المشرف : اه تصور

احمد : اغنيه حلوه تصور دي

المشرف : اغنيه ايه

احمد : مش بتغني تصور لاصاله

( نور وريم هيموتوا من الضحك من المشرف واحمد)


نور : خلاص يا احمد يلا نطلع ننام بقي عشان نلحق الاتوبيس

احمد : يلا ما تيجي معانا ولا انت خارج

المشرف : لا انا اعد شويه

احمد : بس اوعى تنام ويفوتك الاتوبيس الساعه 8 الاتوبيس هيمشي

المشرف : هههههه لا ماتخفش اوعي تنام انت

المهم المشرف فضل قاعد لغاية الساعه سابعة ودماغه فصلت منه ونام علي نفسه والاتوبيس التجمع الساعه 7.30


احمد صحي ونزل مالقاش ولا نور ولا ريم ولا المشرف بتاع اصاله راح طالع يصحي نور وريم

احمد : تك تك تك تك تك تك تك تك تك تك .....لا احمد مش بيكلم حد دا بخبط علي نور وريم

نور : ايوه مين

احمد : انا .....اصحوا بسرعه الساعه 7.30 انجزوا الاتوبيس هيمشي

نور : يانهار يا ريم..... رييييييييييييييييم اصحي


(احمد ونور وريم نزلوا ومستنين المشرف الساعه جت 7.50 ولسه مجاش المشرف )


راح فين يا ترى


أمممممممممممممممممممم


هانعرف كمان شوية


الحلقة الثالثة والعشرين


( احمد ونور وريم والجماعه مستنين المشرف اتاخر اوي الساعه جت 8 ولسه مجاش فاحمد ونور والاخت ريم راحوا يدوروا عليه لقوا فين لقوا نايم علي الانتريه جو في الريسبشن )


احمد : هيثم (دا اسم المشرف المفروض تكونوا عرفتوا) هيثم انت يا مان قوم اصحي يااااااااااهيثم

نور : دا باين عليه تعبان اوي

احمد : يااااااااااه دا سخن مووت نعمل ايه

ريم : تعالوا نشيلوا نوديه الاتوبيس ونطلع نلم شنطته عشان نمشي

احمد :فكره بردك ساعات ريم بتفهم والله

ريم : امشي يا احمد ....حسابك معايا بعدين

نور : يلي بقي انتوا الاتنين شيلوا


( احمد ونور وريم شالوا هيثم والناس كلها واقفه تضحك من الموقف وودوه الاتوبيس


فواحد من الرحلة علق على المنظر


الشخص الغريب : انتوا موتوا ولا ايه

احمد : هههههههه لا ظريف يا طويل انت دا بدل ما تشيل معايا ....تعالي شيل ياض

الغريب : طب بالراحه عليا شويه انا غلبان

احمد : حاضر يا عم الغلبان انجز ايوه حطه هنا علي اخر كرسي وسيبه وانا هطلع اجبله شنطته

(احمد فى الفندق بيكلم الرجل اللى فى الريسبشن )


احمد : من فضلك كنت عايز مفتاح أودة المشرف بتاع الرحله بتاعتنا

ريسبشن : ليه يا فندم

احمد : عشان هو تعبان اوي وجاعد في الأتوبيس وانا هطلع اجيب الشنطه بتاعته وانزل علي طول عشان مسافرين

ريسبشن : ماينفعش يا فندم لازم هو يجي ياخده بنفسه

احمد : يا نجم بجولك تعبان في الاتوبيس ومغمى عليه يا عم انجز بقي عشان انا بتخنق بسرعه

ريسبشن : من ايه يا فندم

احمد : من واحد رخم انجز يا عم بجي وعدي يومك علي خير هات المفتاح اطلع اجيب الشنطه واجي

ريسبشن : خد اهه وبسرعه انجز يلا

( احمد ونور طلعه يلموا حاجته وهما بيلموا حاجته اعدين هيمتوا نفسهم من الضخك )

احمد : بصي يا نور الشورت ده ؟؟؟ بيعمل بي ايه ده كله هو بيلبسه هو وواحد صاحبه ولا ايه

نور : ههههههههههههههه ههههه بص انت الجزمه دي مقاس 52

احمد : يالهوي 52 ليه مع انه صغير بس مش باين عليه

نور : يلا نلم حاجته بسرعه عشان انا هموت وارجع لاهلي وحشوني واووي

احمد : وانا كمان نفسي ارجع اكل من الفطير المشلتت والعسل اه اكل أمى وحشني اوي

نور : انا خلصت يلا بينا

احمد : يلا بينا


( احمد ونور لموا الشنط ونزلوا وركبوا الاتوبيس ومع الف سلامه )

والرحله خلصت والاجازه خلصت


اجازة حلوة صح


اشوفكم المرة اللى جاية فى القاهرة



أتفضلى يا عبورة الحلقة


الحلقة الرابعة والعشرين

العوده الي القاهره

(زي ما انتوا عارفين ان نور واحمد وريم والاشخاص اللي في الرحله ركبوا الاتوبيس وهيروحوا خلاص يا خساره الرحله خلصت المهم )


احمد : تصدقي يا نور احلي اسبوع في حياتي كان الاسبوع ده بس مر هوا

نووور : هي كده يا احمد الايام الحلوه بتمر بسرعه مافيش اسرع منها

احمد : عندك حق قوليلي صحيح هتعملي ايه اسبوع الاجازه ده قبل ما نرجع الجامعه

نوور : مش عارفه شكلي هعقد في البيت وانت هترجع البلد ولا هاتفضل هنا

احمد : لا شكلي هرجع البلد واجي يوم الخميس كده

نورر : تروح وترجع بالسلامه يا احمد

احمد : ميرسي بس تعرفي يا نور هتوحشيني والله الاسبوع ده

نور وشها احمر واخضر واتكسفت وماتكلمتش

احمد : ايه سرحتي في ايه

نوور : لا ابدا مش سرحت والا حاجه بس ببص علي البحر هيوحشني اوي

احمد : اه عندك حق والبحر ده عمري ما هنساه علي فكره

نوور : ليه يا احمد

احمد : مش فاكره ساعت ما كنتي هتغرجي فيه وانا أنقذتك عمري ما هنساه اليوم ده

نورر: ولا انا وعمري بردك ما هنسالك الجميل ده

احمد: جميل ايه يا نور هو في جميل بين الاصحاب

نور : ميرسي يا احمد

(المشوار كان طويل اوي فنور نامت وراحت في النوم وحطت دماغها علي كتف احمد وياسلام على الرومانسيه بس هما مش هيقولوا لبعض ولا ايه المهم

وصلوا الحمد لله بسلامه الله امنين )

احمد : نور نور احنا وصلنا

نور : ايه يا احمد في ايه

احمد : احنا وصلنا

نور : بجد الحمد لله

احمد بينزل شنط نور وريم وواقفين خلاص ماشين

نور : مع السلامه يا احمد

احمد : مع السلامه يا نور ماتنسيش ابقي كلميني

نور : لا مش هنسي

احمد : سلام يا ريم خالي بالك من نفسك

ريم : سلام يا احمد وانا سعيده اني اتعرفت عليك

احمد : انا اسعد والله

ريم : سلام يا احمد

(نو روريم واحمد روحوا كل واحد بيتهم فاحمد روح بيته لاقه مين )


هانعرف الحلقة الجاية




الحلقه الخامسة والعشرين




وقفنا المرة الى فاتت ساعه مااحمد روح بيته


يا تري حصل ايه دا الى هنعرفوا مع بعض خلال حلقتنا انهردة

أحمد طالع على سلالم بيته وأتصل بنور على الموبايل وقالها


احمد : عايز اقولك علي حاجة

نور : قول

احمد : انا ان شاء الله لما ارجع من البلد

وسكت


نور : ها يابني

احمد : هغير الشقه دي واخد شقه تانيه


نور : اشمعنا يعني


احمد : لسببين بصراحة

نور : الى هما ايه يعني

احمد : السبب الاول يا ستي الست صاحبة البيت مش مظبوطه كدا


نور : مش مظبوطه ازاي يعني


احمد: عادي يعني مش مستريحلها انا

نور : اها والتاني ايه بئة

احمد : عايز اخد شقه قريبه من بيتكوا

نور : من بيتنا اشمعنا ؟

احمد : هقولك لما ارجع ان شاء الله


نور : لا قولي دلوقتي


احمد : لا مش هينفع دلوقتي والله


نور : بئي كدة يااحمد

احمد : يابنتي عادي والله هقولك لما ارجع

نور : ان شاء الله ترجع بالسلامة

احمد : طيب انا هقفل دلوقتي وابقي اكلمك وقت تاني

نور : طيب بس مش تتأخر عليا

احمد : مقدرشي اتأخر عليك يا قمرررر

نور : طيب يلا سلاام

احمد : ههههههههههههه سلام


وقفل احمد مع نور

وطالع السلم قابل مين


جارته صحبة البيت




جارته : حمد الله علي السلامة يا استاذ

احمد : الله يسلمك

جارته : جيت امته

احمد : لسه حالا

جارته : علي فكرة الحاج اتصل بيك كذا مرة

احمد : ابويا

جارته : اها

احمد : طيب ماشي انا رايح اصلا حالا

جارته : ابقي طمني عليك لما توصل


احمد : ان شاء الله


وطلع احمد لم حاجاته


وراح ركب العربية الى هتوديه البلد


وركب فعلا


وبعد سااعاات وصل احمد البلد






نزل من العربية


قابل مين ؟؟؟؟


ياتري قابل مين


قابل محمد ابن عمه


محمد : مييييييييييييييييييييييييين احمد ؟؟؟؟


احمد : اها يابني ايه شوفت ملك الموت ههههههههههههههههه




محمد : وحشني يا وله


احمد : وانت كمان والله يا محمد ايه اخبارك

محمد : الحمد لله عايشيييييييييييييين انت عامل ايه يا ولة


احمد : وله ايه ياعم هههههههههههه متهدي شوية عليا


محمد : ايه انت بقيت خلاص بندري


احمد : بندري ايه يابني

محمد : انت اتغيرررت يااحمد ومبقتشي زي الاول


احمد : يلا يابني علشان توصلني


محمد : اوصلك فين ؟؟

احمد: البيت يابني

محمد : لا لا لا لا تعال نروح البيت عندنا نتغدي الاول


احمد : لا يلا نروح ابويا وامي وحشني وعايز اشوفهم


محمد: طيب يلااا انت حرر

احمد : طيب يلا




مشيوا الاتنين وراحوا بيت احمد


احمد دخل البيت سلم علي ابوه وامه وقعد اتكلم معاهم


وبالليل بعد ماسلم عليهم قال لابوه انا عايزك في كلميتن


ابوه خدوا وخرجوا معرفشي راحوا فين بس المهم انهم خرجوا


وهما ماشين


الحج : ايه يااحمد خير في ايه


احمد : بصراحه يابا انا كنت عايز اكلمك في موضوع كدا


الحج : قول يا احمد في ايه

احمد : انا معايا بنت في الجامعه بحبها وعايز اخطبها

الحج : ودي من مصر يا احمد

احمد : اها من مصر يابا

الحج : بص يااحمد انت طلبت تروح مدرسه كبيرررة


احمد : اسمها الجامعه ياباا


الحج: انا معرفشي في الحاجات دي


احمد : المهم يابا البنت دي بحبها وهي بتحبني وعايز اخطبها


الحج : يابني بنات مصر غيرنا

احمد : لا يابا دي كويسة اوي

الحج : ياااحمد فكر تاني وانا يابني مش هتأخر عنك

احمد : تسلملي يارب يابا وربنا ميحرمنيش منك

الحج : تصدق ان امك لسه مكلماني في الموضوع دا

احمد : موضوع ايه

الحج : كانت عايزه تخطبلك مسعدة بنت خالك

احمد : حرام عليك ياباا دي دايسه علي وشها قطر قبل كدا هههههههههههههههههه


الحج : بس يا وله دي بنت خالك بردوا


احمد : ماشي ياباا سكت اهوه




ومشي ابوووه هوه واحمد ماشين بيتمشوا في البلد

وروحوا بالليل


احمد كان مستعجل عايز يروح علشان يكلم نور


المهم دخل احمد اوضته وقال هكلم نور


المهم اتصل بيها


نور ردت عليه


احمد : نوور

نور : احمد ازيك

احمد : الحمد لله تمام ازيك انتي عاملة ايه

نور : الحمد لله تمام

احمد : فاكرة يا نور السبب التاني الى كنت بقولك عليه بتاع الشقه

نور : اها طبعا فاكرااه الي انت مردتش تقولي عليه هههههههههههههه

احمد : مانا خلاص كلمت الحاج

نور : حاج ايه ؟ مش فاهمة حاجة

احمد : نور

نور : نعم

احمد : شكلك حلو وانتي بتعملي عبيطة ههههههههههههههههههههه

نور : ههههههههههههههههههههههههههههه لا بجد مش فاهمة في ايه

احمد : نور

نور : يادي نور نعم يابني

احمد: بحبك








__________________










الحلقه الاخيرة


وصلنا المرة الى فاتت عند موصلنا ههههههههههههههههه انا مش هقول وصلنا فين




علشان انا أكيد أنتوا عارفين هههههههههههههههههههههه




المهم نرجع لموضوعنا




نور : نعم !!!!!!!!!!!!!!


احمد : ايه قولت حاجه مش علي مزاجك ؟


نور : نعم !!!!!!!!!!!!!!


احمد : ايه يابنتي عليكي عفريت اسمه نعم ؟؟


نور : ايه !!!!!!!!!!!!!!!


احمد : طيب بقولك ايه هههههههههههههههههههه اعتبريني مقولتش حاجة


نور : مين !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


احمد : ههههههههههههههههههه وربنا هبلة


نور : احمد اقفل دلوقتي ونكمل بعدين


احمد : ههههههههههههههههههههههه ليه يابنتي


نور : اسمع الكلام بس يااحمد علشان خاطري


احمد : حاضر يا ستي


نور : سلام يا,,,,,,,


أحمد : ياا ايه ؟؟؟


نور : يارخم ههههههههههههههههههه


احمد : سلام يا روح قلبي


وبعد مرور اياام حوالي اسبوع تقريباا




وكانت مكالمات احمد ونور عباره عن اتنين خلاص بئي بيحبوا بعض


رجع احمد الشقه القديمه خد حاجته كانت نور ظبطت ليه شقه جديدة


وراح نقل حاجاته في الشقه الجديدة ومستني يعرررررررررررف رد نور علي اخر


سؤال كان سأله ليها




ياتري ايه هوا السؤؤؤؤؤؤؤؤؤال




امممممممممممممممممممممممممممممم




امممممممممممممممممممممممممممممممممممم






اممممممممممممممممممممممممممممممم







نرجع كدا نشووف ايه الحوار ونور بتفكر فيه




ياتري هتعملي ايه يا نور


وعمالة تفكر ياتري اقوله ايه


كل ما تتخيل الموقف مش عارف تفكر في اي حاجة


هقولكوا علي الحوار علشان مبقاش حرمتكوا من حاجة


ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه




احمد : نور


نور : نعم


احمد : بصراحه كدا


نور : ها




احمد : وبدون مقدماات


نور : يارب نخلص هههههههههههههههه


احمد : هنخلص اهوتتتتتتتت


نور : طيب يلا انطق ههههههههههههههه


احمد : انطق ههههههههههههه


نور : دانا يابني لو بحب في ابو الهول كان زمانه نطق ههههههههههههههه


احمد : علي اساس انك بتحبيني يعني


نور : عارف مستر كاظم الساهر


احمد : وهل يخفي القمر


نور : بيغني بئي وبيقول ((( هل عندك شك ))) اظن كده مسمعشي صوتك تاني ههههههههههههه


احمد : لا مش فاهم وضحي حضرتك هههههههههههههههههههه


نور : طيب اها يا سيدي حاجة تانيه


احمد : اها ايه بئي ؟


نور : يالهوووووووووووووووووووووي يابني خنقتني ههههههههههه


احمد : طيب خلاص خلاص خلاص


نور : ها كنت عايز تقول ايه


احمد : كنت عايز اقولك


اقوولك


اقولك


اقووولك


تتجوزينني










مع تحياتي للجميع واشكركم علي حسن متابعتكم

__________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
العاشق



عدد الرسائل : 5
تاريخ التسجيل : 04/01/2010

مُساهمةموضوع: رد: حلقات دمها خفيف   الإثنين يناير 11, 2010 8:18 am

اتمنى ان تكونوا سعداء بهذهالحلقات الظريفه [i]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
العاشق



عدد الرسائل : 5
تاريخ التسجيل : 04/01/2010

مُساهمةموضوع: رد: حلقات دمها خفيف   الإثنين يناير 11, 2010 8:20 am

اتمنى ان تكونوا سعداء بهذهالحلقات الظريفه [i]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
حلقات دمها خفيف
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى عالم بريك :: منوعات بجد جامده-
انتقل الى: